En lång promenad

Flera timmar faktiskt. Vi skulle ut en längre vända med Villeman, gick förbi våra goda vänner och kollade om de var hemma och säga hej. De var hemma och tyckte vi skulle komma in en liten sväng. Okej, en snabbis hinner vi väl med. Efter ett par cider, öl för Genbanken så hade klockan ramlat iväg. Dags för hemgång. Men. Barnen som skulle cykla lite utan att få cykla iväg var borta. Vi misstänkte att de cyklat till Sjöviken, det var sommarfest och mycket folk och musik och alkohol. Inte okej. Vi tog rundan därom och javisst var de där i krokarna. Vi var ju tvungna att banna lite, de hade inte lov att cykla dit. Vem vet vilka som är fulla och odrägliga.
-‘Men, säger Minimonster, vi äj ju på party. Och blij fulla.’

Det låter ju det. Fast det har han lärt sig hemifrån. Sist jag drack cider här hemma hade jag den i tre dagar. :-S Jag glömde visst bort den.

Väl i säng ligger Minimonster och sjunger en visa för mig.
”Åh min ängel, min vackja vän. Näj jag djunknaj i din blick äj jag hos dig” 

Idag har det varit så himla varmt och kvavt. Tidigare ikväll åskade det lite men inte blev luften bättre för det. Nu är det svettigt och kletigt, jag tänkte mig in i duschen nu.

Söstrami messade innan, både hon och jumjum har halsfluss. En aning dåligt samvete man fick. Jag har fortfarande om i min hals liksom. Har haft sen midsommar. Det är ju halsfluss, eller ja, sånt skit. Funderar över det här med smitta. Förut har jag kunnat träffa folk utan att de ska bli sjuka. Nu är båda två sjuka. Är det så att när mandlarna är borta så smittar det ner tro? Kanske bra att kolla upp. För isåfall kanske jag ska pallra mig iväg och skaffa penicillin nästa gång jag får skiten. Kan ju inte ge småbarn de bacillerna. 

Duschen var det ja..

Vad tänker du? Låt mig veta.

