Tjejkväll. Fast ändå inte. Och ändå är det det.

Sitter just nu i lugn och ro. Jag och väninnan har lyssnat intresserat, pratat ännu mer både intresserat, intressant och engagerat om lite av varje. Inte bara med varandra utan med ännu ett kjoltyg. Tjejkväll utan drickbart. Nä inte riktigt. Vi fick först prova en slags juice, den såg ut som nåt nästan odrickbart, luktade som passerade katrinplommon men smakade helt okej. Det som kom efteråt däremot var verkligen odrickbart. Det såg ut som spya, luktade som spya och smakade som vällingspya. Tror jag. 😉 Dessutom liksom fastnade det i gommen. Blä.

Just nu får väninnan en behandling. Jag fick ett samtal, Decibel var alldeles uppe i det blå, halvt i panik. Nåt ditåt. Ylade och undrade var jag är och när jag kommer. Hur många minuter och sekunder. Genast ringde glömd-tablett-sirenen. Så jag fick instruerat metodiskt, ta kapsel. Svälj. Färdig? Ta kvällstablett. Svälj. Färdig? Ta penicillin. Svälj. Färdig? Hon ville ha en huvudvärkstablett också. Svalt? Bra. Jag kommer hem snart. När? Ring när du åker… Nä jag skickar mess. Puss och hej. Vi ses snart. Ja hejhej. Puss kram. Jag messar. Jadå. Puss. Hejhej. Älskar dig också. Hallå Decibel. Jag KOMMER HEM. Snart. Okej? Puss.

Tur att någon saknar mig ibland. 😉

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

