Badkarsresan

Minimonster ligger på rygg i badet med bara näsan och ögonen ovanför vattenytan. Han säger nåt och jag svarar. Va? Va? Va?
Så sätter han sig upp och säger: -jag höjde inte vad du sa. Jag haj vatten i öjonen. Jag äj hjärntvättad.

Han är ute på simtur och har redan hunnit med både det ‘kinesiska spanien’ och ‘solamia’. Sen var han i japan och i skåne. Där fick pojken en ordentlig ‘kallstup’ och -behövde simma hem till svedje igen.

Snurr snurr plask bubbel plask. -‘shit! Det däj kunde gått illa.
O nej. Jag äj tillbaka i det kinesiska spanien igen. Nu haj jag ju ännu längje att simma innan jag kommej hem.

Vad tänker du? Låt mig veta.

