Det är bra så länge det funkar..

Grejer alltså. Min mobifon är sönder. Men nästan nya (i mitt användarmått åtminstone) fina mobifon som har krånglat med både det ena och andra. Plötsligt vägrade den att ta laddning förutom med Genbankens Samsungladdare. Sen ville den inte ens ta den… Plasten har spruckit runt en skruv vid laddintaget. Skit också. Bara att skicka tillbaka. Nåja, bara och bara förresten, det har tagit tid ändå ska jag säga. Mmm… Jag ska bara….

Så har vi datorn då som har kukat ur alldeles. Den skrev lite som den tyckte. Ett M kunde bli ett frågetecken. K öppnade Utforskaren, B öppnade nya flikar och andra lade till favoriter. Skriva gick alltså inte. Försökte med skärmtangentbordet och det funkade. Ibland. Mest inte. Vi köpte ett nytt tangentbord och testade. Hurraa!! Det funkade. Ett ord sen tog det stopp… Musen scrollade inte, den zoomade in eller ur allt isället… Funkade inte värst bra alltså.

Den är ju inte krigsgammal så Genbanken letade fram kvittot för att se om den kunde gå på garantin. Icke! Men. Vi har tur ändå. När Minimonster knäckte skärmen till förra Barbara så köpte vi en Allrisk/Olycksfall/Drulleförsäkring till denna. Oavsett orsak så har vi en självrisk på 195 kronor. JIPPIIII. Genbanken var inne med den igår men kom hem igen. De ville vi skulle göra en systemåterställning. Det gjorde vi men det funkade inte så han åkte med den idag igen. Nu är det bara att vänta. Och vänta. Utan vare sig mobifon eller dator är det lite trixigt. Jag har lånat Misters mobil men kan inte kolla mailen med den. Att blogga är lite omständigt också. Nu lånar jag Genbankens jobbdator.

Inte nog med det så hade Minimonster krångel med Decibels dator. Så höjtade han, det är svartskärm. Det står nåt om BIOS och checksum error och Insert System Disc… Hmm… Vi har inte discs till den datorn, den är köpt som den är, begagnad och utan skivor vad jag vet… Hur gör man då tro? Vad är felet överhuvudtaget tro? Är den döjd nu tro? Skit också iallafall.

Genbanken är inte hemma. Vi hade egentligen planerat för fixketur ikväll med goda vänner. Lite grillning och prat. Genbanken blev inkallad för eftersök. Det är visserligen frivilligt men klart han ska åka liksom, det är ju lite det som är grejen med ”hemvärnet”. Vill han bara skjuta så kunde han ju ta jägarexamen och roa sig på skjutbanan istället. Det var två eftersök på två platser idag. Den ena personen blev upphittad så han åkte vidare till nästa ställe och fortsätter att leta.

Nu har jag fått anmält mig och Villeman till hundkurs också. Äntligen. Det blev faktiskt två stycket till och med. I Varberg denna gången.
Första kursen är bara 4 gånger, ”Bra relation” och sen börjar Vardagslydnad direkt efter. Tror det var åtta gånger. Ska bli kul. Jag var ju sen i starten till valpkursen i våras…

Tänkte jag skulle lägga in lite bilder ifrån Norgeresan, det kommer när jag har lite mera tid och förhoppningsvis egen dator. Annars så.. Ja. Det löser la sig. JAg har lite annat att göra, vi har börjat på ett kontor på övervåningen. Det ska bäras pärmar och sorteras och flyttas grejer..
Det blir bra när det är klart. Det är klart när det blir bra.

Vad tänker du? Låt mig veta.

