En bålgeting i sängen

Minimoster är arg. Han är jättearg. Det var läggdags för en stor stund sen. Jag kunde inte följa med honom upp i sängen för jag skulle gå ut med Villeman. Alltså fick han följa med pappa upp och vänta in mig. Det var inte en bra tanke tyckte Minimonster men hade ju inte så mycket val. Jag satt nere och läste lite innan jag gick ut. Därefter borstade jag tänder och sånt innan jag kom i säng. Tiden gick alltså.

Väl i säng ligger som sagt en bålgeting. På min sänghalva och som vägrar flytta sig. Jag fick knö ordentligt för att baxa undan pojken. När han väl flyttats på och jag krupit ner gör han allt för att trycka ut mig. Han är arg. Han är jättearg för att jag inte ville följa med honom upp. Att jag gick ut med Villeman är ingen ursäkt för det kan pappa göra. Jag är elak. Jag har måstat lova att jag ska följa med honom upp nästa gång. Här ska minsann inte ändras på några rutiner. Så det så. Kanske han förlåter mig min stora synd en gång. Kanske jag får en godnattkram lite senare. Han kan ju inte hålla sig vaken hur länge som helst. Men bra länge. Ibland för allt prat som bubblar fram och ibland i kompakt tystnad. Tyst ilska i ett försök att straffa ut mig eller nåt.

Nåja. Jag överlever det också. Som sagt. Surhet och ilsken frostig tystnad som närapå fryser till is har jag överlevt förut. Dessutom vet jag att den inte blir alltför långvarig, det är han för kram-och-gosbehövande för. :)Han ska bara demonstrera hur illa jag burit mig åt. ;)Sötgrisen

One thought on “En bålgeting i sängen

  1. Ja det var väl det jag trodde. Det tog nog en fem-tio minuter från det att jag publicerade inlägget innan han gav mig en kram.
    Jag frågade om han var mindre arg nu och det var han. Han orkade inte vara arg mer, han orkar bara vara trött. ❤

Vad tänker du? Låt mig veta.

