Äntligen lagad!

Genbanken åkte iväg på ärenden idag och vidare för inställning för jourvecka. Hos skjutverket som Minimonster kallar det 😉

Så ringer han hem och berättar den glada nyheten att han siter och läser följesedeln för min mobifon. Den har kommit tillbaka nu äntligen 🙂 Hurra.
Det var visst lite blandat som blivit fixat. Men som jag saknat mobifonen.

Blev lätt besviken när jag måste vänta flera timmar extra, för att han ska vara borta så länge. Suck. Det vore väl bättre att han inte sa något alls.
Gobbafan 😉

För att ”tänka på annat” åkte vi till stallet och behandlade hästen istället. Eller, nåja, det skulle göras ändå minsann.

Och det funkade. Jag tänkte knappt på mobifonen. Inte mer än en gång när jag skulle berätta den glada nyheten men det glömde jag. Vi hade så mycket annat att prata om och göra.
Newts sår såg lite bättre ut tycker jag. den kuddiga lymfkörteln mellan ganascerna var fortfarande lika stor men inte så kuddig och hård. Vilket ju är positiv. Mer positivt är att han inte hade feber idag heller. 🙂
Hoppas nu det fortsätter så här. Imorgon blir det stalldag. Städning och duschning och mest troligt lastträning också. Kanske jag hinner och orkar med lite hovar om jag inte har för ont.

På kvällen ska vi och L och R med familj äta lite gott och prata strunt.
Det är konstigt. Det verkar inte spela nån hur ofta eller sällan man träffas för nog fan kan vi prata käkarna glappiga ändå 😉 Vi behöver inte vara oroliga för någon pinsam tystnad iallafall 😛

Jag har påbörjat lite tvätt inför morgondagen. Jag tog hem alla ryktborstar och grejer och slängde in i tvättmaskinen. På skontvätt ska det ju inte kunna hända värst mycket. Ja mer än att de blir rena förstås. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

