Host spott fräs host kräx fräs host

Jag hör hur det spottar och fräser från toaletten. Minimonster, vem annars. Jag ropar och undrar vad han gör nu?

Host fräs spott kommer han ut i köket med en flaska fluor i handen.
Jag säger att det ska man inte dricka av?
-Va? Inte? Vad ska man göja då?
-Man ska gurgla munnen med det. Så det blir mindre hål i tänderna.
-Åh fy sjutton. Det äj ju jätteäckligt. Blä. Host och fräs.

Han ställde tillbaka flaskan och kommer till köket. Han vill kramas. Men fy vad han luktar. Han har ju dränkt in sig med herrparfym.
Jag bad honom att tvätta av lite av det. Minimonster står mitt på golvet med luggen i sidbena, vattenkammad med tandborste, slipsen på sned och säger: men hallå. Man måste ju vaja stilig och manlig ju.

Han försvinner en stund, kommer tillbaka med storasysters glasögon. Haj du saknat mig lilla stumpan? Fåj jag en puss. Du äj mitt jussin.

Vad säger man?

One thought on “Host spott fräs host kräx fräs host

Vad tänker du? Låt mig veta.

