Pip pip pip pip pip pip pip

Jag censurerar den rubriken.

Min fina känsla för att ha mobifonen hemma äntligen var rätt onödig. Eller nä. Egentligen inte, jag var ju glad ett tag. Men jobbet var onödigt. Att återställa säkerhetskopian. Att fixa signaler. Skriva in i almanackan och allt annat. Helt i onödan.

Jag la den på laddning i natt. Funkade fint och jag var glad.
Använde den ganska mycket i morse, vi har ju ingen dator ännu… Så behövde den laddar igen. I med sladden och det finns 8% kvar. Lampan tänds och jag gör annat. Kommer tillbaka, det finns nu 13%, lampan har slocknat och det finns inga möjligheter att få mobifonen att ta laddning igen.
DEN HAR JU PRECIS KOMMIT HEM FRÅN LAGNING. PGA FEL MED LADDNING!!!
Och trasigt plast vid ladduttaget.

Dessutom skulle jag dra igång Misters mobil för att kunna föra över mina saker via blåtand. I med SIMkortet. Knappa koden. Fel? Knappar igen. Fel och låst…
Brukar man inte få tre försök på sig? Var hitta PUKkoden?
Jag misstänkte ändå att Genbanken gett mig fel SIMkort. Jag vet att koden är rätt. Nu har jag hittat det jag tror är rätt. Men vems är då det låsta? Mitt gamla tro?

I vilket fall.
Pip pip pip pip pip pip pip pip

Vad tänker du? Låt mig veta.

