Guldkorn

image
Jag plockade lite kantareller igår. Jag tycker inte om kantareller men Genbanken gör. Får väl rensa och steka till honom.
Rensa var det ja… Mmm…jag ska bara…
image

I gräset hittade jag detta. Det måste ju vara snigelägg, för varför skulle annars snigeln vara där?
image

Mowgli

image

MaxMorris har koll på Mowgli
image
vilket blir tröttsamt efter en stund
image

Svärmor lämnade massa goda plommon. Alldeles lagoom söta och goda.
image

 

 

Vi åkte på marknad i helgen. Bland tröjor till barnen och godis till hunden och snacks för fredagsmys hittade jag kryddor. Från Borgeby kryddgård där jag beställer Salvian och lite annat smått och gott.
image

Vad tänker du? Låt mig veta.

