Läxläsning, -en tidsportal?

image

image

image

Jag och Villeman ska på hundkurs i kväll. Riktigt riktigt kul ska det bli. 🙂

Inför denna har jag ett antal sidor i hemläxa att läsa. Det är konstigt det får med läxor och måsten. Just nu har jag förflyttats fler år än jag orkar räkna till tillbaka i tiden och jag ligger då som nu i sängen för att läsa mina sidor.

Precis som då tappar jag fokus, blir trött och håller på att somna, läser lite här och där. Mest där jag inte ska läsa.

Grejen är att boken ju ÄR bra. Den ÄR intressant. Och ÄNDÅ lyckas jag tydligen inte. Nu bloggar jag istället. Boken ligger i knät. Jag blev så himla trött. Nu som då.

Varför? Jag måste ju höra min läxa. Hur kul blir det ikväll när alla andra läst och kan det men inte jag? För att jag blev plötsligt mellanstadie/högstadie/gymnasieelev igen, alldeles för många år senare.
Borde jag inte klara det bättre nu?  Jag är ju motiverad för kursen.

Läxläsning är någon form av tidsportal. Man öppnar boken och vips letar hjärnan nya vägar.. Jag ska genast försöka ta mig tillbaka.

Vad tänker du? Låt mig veta.

