Nya rutiner som ska sättas

Nu har alla barnens skolor börjat. Tre barn, tre skolor. Två barn åker taxi, först Decibel och en liten stund efter åker Mister. Ungefär där måste Minimonster upp. Honom ska jag själv köra till skolan.
Det har funkat hittills och jag hoppas det fortsätter att göra det.
Hmm.. Mister började iofs sent igår och Decibel stod i givakt redan innan taxi kom, nervös som hon var inför första dagen i nya skolan. Det hade varit jättebra och hon till och med längtade till tisdagen. Idag alltså.

Efter att jag lämnat Hoppochstudsmaskinen, han är förresten inte vidare studsig när vi kommer in på skolgården där allt är stort, nytt och lite läskigt. På väg till bilen mötte jag specialpedagogen och hon kom ihåg mig. Vi har ändå bara träffats en gång och det var före sommarlovet. Hon undrade hur det gick för Hoppochstuds i skolan och där fastnade vi och pratade länge. Det är himla roligt att det äntligen finns en specialpedagog på skolan och att hon verkligen är där, det går att prata med henne och att hon verkar engagerad. Precis som det ska alltså.

Nu ska jag göra en väldig massa som vanligt, halvsover vid köksbordet och kom på att jag visst har glömt bort mitt morgonkaffe. Det måste jag ju ha. Städa hinner jag med, jag har många år kvar 😉

Tänker mig beställa ett halsband idag, ett sånt som jag tävlar om 😉
Tänkte gravera in alla fyra barns namn och ett litet hjärta vid Bobbolitens, en symbol att han är med fast han inte är här liksom.
Nu funderar jag på om Genbanken skulle ta på sig ett sånt… Jag vill inte fråga för då blir det ingen överraskning som jag tänkt. Fast snabbt beslut, klart han ska ha ett 😉 Han får väl ha det i en låda annars.

Det blinkade just här på datorn. Det var Mister som hade någon typ av chattmojäng på datorn.
Han hade tråkigt på matrasten. Så klart passade han på att be om att jag ska sätta på hans Minecraftserver.
Idag, just nu är jag en snäll mamma och gjorde som han bad mig. 12.02 stängs den ner igen för 12.05 börjar lektionen.
Otroligt nog skriver han fortfarande, samtidigt som han spelar.
Det känns fint och då kan jag väl sitta en liten stund till. Lektionen börjar ju som sagt ganska snart och då tror jag inte han vill messa med mammi mer. 🙂
Men mammi har visst glömt att lägga ner mobilladdaren. Och ändå gav pojken mig den i handen och sa ”Den ska med i väskan”
Sånt är det. Tur jag satte mig en stund vid datorn då 🙂

Och inte nog med det. Han tycker att jag ska skaffa Skype, så man kan prata med varandra dessutom. Om det är nåt liksom. Det finns visst massa bra saker med Skype. Tänk på det mamma!
Mamma ska fundera på det. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

