jag har koll när det trilskas och det funkar ju bra.

Idag var det inte lätt att få upp barnen minsann. De var så trötta så trötta. Decibel tyckte jag skulle ringa och avboka skoltaxin för hon orkar inte. Jag menar att det funkar inte på det viset. Och dessutom så har taxin redan lämnat basen och är på väg. Varför? Redan?
För att de räknar med att ha 45 minuter körtid.

Då lägger sig Mister i det hela:
-Ja, 45 minuter. Om de kör lagligt ja. Om morsan kör räcker det med en halvtimme…

Vet inte riktigt vad jag ska säga till mitt försvar… 😉

Ner snabbt iallafall, på med kaffe och fram med frukost till barnen. Fixa klart och skicka iväg. Först Decibel och sen Mister. Minimonster kvar. Jag hade ropat upp ett tag men inget svar. Upp och väcka honom.
-Jag äj tjött, jag ojkaj inte idag.
-Du måste, nu är det dags. Kom upp nu.
-Han satte sig upp. Aaaj… Ooh.. Ooj. Mitt öga, det göj ont i mitt öga. Han la sig ner igen…
Det äj nog bäst jag vilaj idag näj jag haj ont i ögat.

-Nej. Nu är det dags. Kom upp nu.
-Kan undja… Haj jag höjt det däj föjut tjo?
-Ja, det har du. Skynda dig upp.
-Vill du att det ska bli så däj igen? Att jag bjåkaj och blij jätteadj. Jag äj tjött, jag ojkaj inte idag.
-Jo idag också. Upp nu.

Han kom upp. Han var jättetrött. Han fick ju ingen sovmojjon idag hellej ju…

Tillsist kom vi iväg till skolan. Hem och ut med hunden.
Då slår det mig. Kaffet jag satte på vid sju i morse, det drack jag aldrig. Hällde visst aldrig upp det heller.
Det står kvar på bryggaren alltså, på värmning. Inte gott. Nära trätjära.. Bara att göra nytt när jag kommer in.
Men det är så tråkigt att sätta på kaffe. Varför?

Jag hade tur. Jag hade visst glömt att sätta på kattet alls och kunde bara trycka på knappen 😀

Nu har jag lite medicinbeställningar och sånt att fixa.
Genbanken ringde för att påminna. Och det var ju snällt…
Men så hade han synpunkter på i vilken ordning och prioriering jag kunde ha.
Så blev jag sur. ”Talade” lite. Han skrattade och la på luren. Blev om möjligt ännu lite surare.

Ny dator betyder saknade saker. Inget bankID kvar alltså. Bara att dra hem nytt.
Genbanken säger att det gör man på internetbanken. Jaja, vad jobbigt det blev då..
Men det behövdes ju inte alls, jag drog hem programmet ändå. Haha, där fick han. 😛
Eller inte… Det gick ju inte alls att logga in.
Jaja, in på banken igen då. Med Genbankens dosa. Det insåg jag snabbt aatt det gick ju inget vidare, det är ju inte hans ID jag ska ha, jag vill ha ett eget. Jag måste alltså använda min bankdosa. Jaja, suck.

Men alltså… Den la jag… Just det. Jag la undan den… Kan undra var jag la den tro?

Ja precis. Var har jag gjort av min bankdosa??

Tar väl och säkerhetskopierar mobifonen istället då. Precis i den ordning som Genbanken tänkte ut.
Åh nej. Kanske jag ska hänga tvätten först. Bara för att jävlas 😉

2 thoughts on “jag har koll när det trilskas och det funkar ju bra.

  1. Bilden på spindelmannen (tänkt vad coolt att vi sade så förut:) liggandes passar bra till texten. Man fattar ju själv hur svårt det är att komma upp när man är fjättrad på det dära viset. Själv är jag kedjad vid sängen varje morgon. Det är skitsvårt att komma loss & iväg.

Vad tänker du? Låt mig veta.

