Både hundmat och kattmat hemkört

Idag testar vi annat. Istället för att köra till en affär och handla mat till de fyrbenta har jag beställt hem mat till både Villeman, Mowgli och MaxMorris. Rätt fram till dörren körs den. Helt okej:)

Fodret köper jag från Oliver’s petfood. För längesen hade jag några provpåsar hemma och vad jag minns tyckte åtminstone katterna om maten. Jag är tveksam om det var Villeman eller Aijo som testade hundmaten.

Nu är det bara att hoppas på att fodret kommer som det ska och att djuren äter det. Framför allt tänker jag på Villeman som är svår med maten. Idag har han ätit. När vi andra satt vid bordet. Jag vet inte ännu om det är en slump eller om han faktiskt vill ha sällskap när han äter. Vad jag vet är att han oftast inte äter, vilket kan bero på att vi oftast inte äter samtidigt. Däremot kan han gärna äta om man håller skålen åt honom, eller har maten i handen. Jag gissar på att det egentligen är sällskapet han vill ha.
Viktigast av allt är att han tål detta fodret. Alltför många vi har testat har det blivit knas av. Han blir hyperaktiv, lyssnar överhuvudtaget inte, blir bitig och allmänt jobbig. Konstant. Så byter vi foder och han blir sig själv igen. Mycket märkligt. Fast. I denna familjen, varför skulle han vara annorlunda och utan egenheter? Ingen annan är det ju. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

