För många pillerburkar!!

Vi har för många pillerburkar här, jag blir småtokig typ jämt. Medicinskåpet som numera måste bli fler än ett är som en adhd-hjärna. Kanske inte helt fel då att största delen av det som ramlar ut så fort man öppnar är just medicin för adhd.

Men hur irriterande måste det egentligen vara?
En burk Concerta till exempel har 30 tabletter. Dessa skrivs oftast ut med tre styck/recept.

Mister har 3+3 vilket blir 6
Decibel har 3+3 vilket blir 6
Jag har också 3+3 vilket blir 6

Tillsammans är det 18 jävla pillerburkar. Som allihopa (om nu apoteket hade alla hemma vill säga) tillsammans med Minimonster tabletter och antidepressiva, ångesttabletter och sömnhjälpstabletter ramlar ur det förbannade medicinskåpet. Till det lägger vi värktabletter, vitaminer, magtabletter, plåster, smörjor, fan och hans lärljungar.
Och ”ansvarsfull” som man är vill jag gärna ha dessa inlåsta. Man vet ju aldrig. 😉
Visst kan jag lägga de oöppnade in en påse, det gör jag också. Men så måste jag ta ut påsen så fort jag ska ha något annat, en värktablett eller vad som helst. Gissa vad som händer när man lyfter i påsen?
Japp. Just det. Halva jävla medicinskåpet ramlar ut och jag får tuppjuck.

Varför undrar jag, varför, kan inte tabletterna finnas i hundraburk. En burk per utskrivning. Oh härliga tanke.

Jag funderar allvarligt på att skriva till tillverkaren och fråga.
Är det någon som är på? 😀
Det måste väl finnas fler som svär både galla och gammal ost över alla burkar och grejer.

Änu lite gladare hade jag blivit om hundrapacken med Ritalin 10mg och Medikinet 10mg hade kommit i burk istället för de eländiga blisterförpackningarna. De är INTE det minsta roliga.

Kan undra om jag kan be om det också?
Är det någon som är på?

3 thoughts on “För många pillerburkar!!

  1. Haha. Som det kan bli när man skriver för snabbt. Jag blev väl för till mig liksom. 😉

    Det ser bara ut som ett gångertecken, egentligen är det ett plustecken. Jag skrev lite slarvigt därför kom det snett:) Ska genast skriva raka plus:)

    I övrigt har du ju helt rätt. 3×3 ÄR 9.

  2. Hahaha underbart och 10 av 10 på igenkänning. Tack för det och ha det gott som det går. Inte hur man har det utan hur man tar det försöker jag själv nappa mej med ibland när jag kommer ihåg det;)

Vad tänker du? Låt mig veta.

