Att jag aldrig tänkt på det förut

Tur jag har Genbanken. Han vet vad jag kan bli när jag blir stor…

Jag skulle förklara nåt bra för honom.

-Stopp. Stopp. Vem? Vad? När? Hur? Gjorde vad? Vem? Stopp. Ta om..
Du kan ju få vem som helst mer förvirrad än vad som är möjligt?

-Nähää

-Joho. Det finns ingen som hänger med i dina berättelser. Du berättar om allt samtidigt, ingen vet vem som gör vad. Alla gör allt samtidigt. Eller förr. Kanske imorgon. Igår.
Sen plötsligt pratar du om nåt helt annat.

-Jodå. Jag vet exakt vad jag pratar om.

-Ja du ja. Fan. Du borde bli såpaförfattare. Du växlar handlingar och personer och tid som värsta såpoperan.

-Ha, nya Dallas…

-Suck. Det blir nog mer sallad än Dallas då… Men jag älskar dig ändå.
Kan du ta det från början. I ordning. Sakta?

2 thoughts on “Att jag aldrig tänkt på det förut

  1. Jotack, den har vi hört… Brukar le o säga ”du får väl hänga ned och lyssna ordentligt”…

    Funderade häromdagen på vad jag ska bli när jag blir stor, hittade en distansutb i Gbg (bor i Laholm) och utbrister glatt ”Titta , den här vill jag gå, den verkar jätteintressant!!!!”.
    Varpå sambon svarar ” Vill du gå den för att DU tycker den e intressant eller kan du tänka dig att jobba som det??”
    Jaha, du mena så…..

Vad tänker du? Låt mig veta.

