Avslappnad shopping med hoppochstudsmaskinen

Jag och SöstraMi var på Gekås idag. Igår blir det ju eftersom idag har blivit idag.  Nu är det ju lördag liksom. Jummi var så klart med. Decibel och Hoppochstudsmaskinen också. Vi gick och strosade runt länge och tittade på grejerna.

…var det någon som trodde på det? Strosa omkring, med en hoppochstudsmaskin? Jo, eller hur. 😉
Redan utanför dörrarna körde han en dans. Vi funderade lite på att ge honom en burk och ställa honom i vinkrutan för att tjäna in lite pengar. Men han slapp. 😉
Väl innanför ropade hann: ”Hej säkejhetsvaktejna. Däj ståj ni och tittaj sej jag. Hejhej.”

Försök strosa runt i lugn och ro med någon som sitter, ligger, snurrar, hoppar, står, hänger i, på, under, utanpå kundvagnen. Med en Hoppochstudsmaskin som plötsligt får för sig att klättra ur och åka på ”ledstången” ner för rulltrappan. När han bli tillsagd har han ludd i öronen så jag tar tag i skinnjackan och drar bort honom.

-Aaj. Mitt skinn. Aj aj.
…suck.

Nåja. Hoppochstudsmaskinen studsar vidare. Står på vagnkanten, sitter på kanten, hänger utanför kanten, står upp i vagnen osv. Han surfade. Alltså, stående i vagnen, lätt böjda ben och skrålar ”Nu är det jul igen nu är det jul igen och julen varar hela påsken. Nu är det jul igen nu är det jul igen och julen varar hela året.”

Lugnt och avslappnat var det ja. Med en kille som pillar på det mesta, pratar om det mesta och inte som de flesta.
När de flesta sitter still i vagnen då knölar han in sig under. Snurrar, vänder, fastnar, hojtar, ligger under vagnen och ”går” fram vagnen med händerna för att sen plötsligt vara på väg därifrån.

Stående vid pålägget. Minimonster säger till en som jobbar: ”Åh, vilka snygga glasögon du har” 
-Är de? Tack svarar han. Du är rätt snygg du också, fast du inte har några.”
-Tja. Jag vet. Jag äj jätt cool.
-Mamma, jag vill ha kalkonklubba, finns det kalkonklubba mamma? Han vänder sig till han med de snygga glasögonen och frågar, vaj finns kalkonklubboj, haj ni kalkonklubboj?

Precis just då kommer det ännu en arbetande man som hör Minimonsters fråga. Ja, det gör det, du har kommi helt rätt, jag har en hel pall du kan ta 😉

-Hujjaaa. Kalkonklubboj. Huj många fåj jag ta, fåj jag den, äj den baja min, kan jag ta en till?
-En, ja , den är din, nej, en räcker.
-Hujjaaa, baja min. Yesss!

Sen snurrhoppskuttstodsatt han lite till. Ända tills vi kom till kassan. Då rann han ur vagnen och klättrade på mitträckena som skilde kassorna åt.
När vi kommit så långt som till nerpackning studsade han och kollade läget.
-Mamma, titta, en hög med svedjedemokjatej. Titta. De haj blåa och gula ballongej.
”Nej. Det är inga sverigedemokrater.”
-Men hallå, de haj ju ballongej ju. Blå och gula. Haj inte svedjedemokjatejna det?
-Hm. Nä. Tror inte det. Detta är några som säljer lotter. Förresten vet du väl inte vad en sverigedemokrat är?
-Nä. Vad göj en sån?
Decibel har svar.
-Det är en hope folk som vill ta över Sverige och få bestämma. Men de trodde fel.

Därefter följde en nästan lika avslappnad resa hem. Minimonster talade om för SöstraMi att det är synd om Jummi och att han ska adopteras bort. Hans mamma har ju skällt på Minimonster i tje veckoj nu och han haj det bättje om han blij adoptejad. Så slippej han få så mycket gap och skjik.

Vad tänker du? Låt mig veta.

