Inga vuxenpoäng idag alls.

Vilken jävlig dag. Jag är grinig. Genbanken gnäller och klagar. Det har jag inte gjort och det har jag inte gjort. För att inte tala om det jag gjort men inte var rätt. Tar saker för givet, fel för givet, men gnäller ändå. Klagar. Jag blir sur och förbannad. För jag vet. Nu är det tyst stillestånd eller nåt. Ingen orkar eller vill ”diskutera” mer, vi vet båda att det leder ingen vart. Men inte fan tänker jag vara trevlig och låtsas som inget. Prata ja, samtala nej.
Decibel är arg. Hon har bestämt att hon ska ha en piercing i läppen och kan inte förstå varför hon inte får. Jag ”fick” ju inte göra min dermal för genbanken. Hmm. Jag är vuxen och vill jag ha en dermal så gör jag en oavsett vad genbanken tycker. Det vill inte Decibel lyssna på för hon vet en som fick göra en läpppiercing och hon är bara nio..

Eller också skiter vi i att vara vuxna och diskutera. Det är bättre att bli osams ordentligt. Eller inte. Men så är det tydligen. Försöker bli vuxen en annan gång. Nu är det ändå för sent.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

