Dagens vuxenpoäng

Jag gjorde ett val. Varken lätt eller roligt faktiskt. Jag skulle varit på trummeditation idag. Som jag sett fram emot detta. Så kom verkligheten ikapp. Det gick över en natt.
Plötsligt fick man skrapa rutor på bilen. Frostgrader. Det är ju bara september tänker jag, väl medveten om att det är väl inte ovanligt med frost i september. Men hallå. Inte nu. Vet du hur mycket växter jag fått och som fortfarande ligger ute. Onergrävda. De dör ju om de får ligga och det blir riktigt kallt. Mina odlingslådor. De måste ju fixas.

Att gräva ner växter är väl inte svårt tänker du. Exakt. Förutom dom som är stora med mycket välutvecklade rötter. De väger mycket och behöver stora hål. Jag behöver hjälp till det. Ska det grävas där det är mycket rötter och grejer så fixar inte mina händer det. Inte att lyfta och hålla samtidigt i de tunga växterna heller.

Och i helgen är det äntligen uppehåll. Och Genbanken är hemma och kan hjälpa mig.

Därför. Efter mycket funderande och diskuterande med mig själv, jag vill åka jag hinner inte, jag vill åka jag bör inte, jag behöver åka jag behövs på annat håll, jag vill åka men…
Min stora förhoppning är att det snart blir ännu ett tillfälle att prova på trummeditation. Då SKA jag dit. Men inte idag. Suck. Dubbelpust och ett stön på det. Nu ska jag fortsätta gräva. Det ser ut att kunna bli lite regn idag.

Vad tänker du? Låt mig veta.

