Intet ont anande ligger han lugnt

…och sover nedanför mig.

Jag sitter med den sista kallnande kaffeskvätten och laddar upp inför kraftmätningen som väntar.

Villeman ska duscha. Han gillar det inte, och nu får vi ångra att vi köpte vanliga duschväggar. Det räcker att putta på dem med nosen så är han ute.
Idag är jag laddad till tänderna, dvs Genbanken är hemma. Han ska få sitta utanför och hålla emot. Hårt. Så klär jag mig i duschkostymen, läs t-shirt och trosor och fixar det blöta.

Märkligt det där. Bada kan han göra. Mycket och gärna. Oavsett väderlek. Tidigt i höstas smet han när vi hade gäster och barnen sprang ut och in i dörren. Ner som ett skott och hoppade i ån. Att det var becksvart ute och frost spelade ingen roll. Genbanken fick hjälpa honom upp på land för det var ju strömt i vattnet dessutom.
För att inte tala om de geggiga vattensamlingarna i skogen eller det nertrampade slafset vid ensilagebalen i hästhagen. Sånt kan han kravla i utan att blinka.

Men en dusch är närapå livshotande vad det verkar.
Knäpphund 😉

Men nu drar det ihop sig. Kaffeskvätten är kall och odrickbar och söstrami kom på besök

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

