Tidsoptimisten

Efter att ha Villeman fått veckans massage av Marie-Louise så traskade han rätt upp i fåtöljen och där blev han liggande. Länge.
Själv fixade jag lite middag till mig och Decibel. När jag var klar var det som att någon slog en hammare i huet på mig. Orkade knappt hålla ögonen öppna så jag tog beslutet om en halvtimme i sängen innan disken MÅSTE tas tag i.

Alla som vet vem jag är vet att jag är en tidsoptimist och en tidsoptimist känns ju som bekant igen på att den tror att det mest tar mycket mindre tid än vad det egentligen gör. Fast det tänker vi ju så klart inte på hela tiden utan det fixar hjärnan så bra själv.

Nu ligger jag här i sängen. Har gjort i över en timme nu. Inte heller denna gången stämde tidsplaneringen.
Disken väntar fortfarande och den är ju allt annat än motiverande. Hade det inte varit för att jag hör Mister speeda upp så hade jag nog skitit på disken men…
Tiden är inne, fast mer pessimistisk just nu.

Vad tänker du? Låt mig veta.

