Vis av erfarenheten?

Jaa, säger Genbanken. Vi går på bio ikväll. Finns det ingen bio? Vi lånar en traktor och fixar för att gjuta grunden…

Inte nu igen, suckar han. Djupt och länge.

Jag är böjd att hålla med. Jag borde tänkt på hur det gick förra gången jag tröttnade på mitt hår och gjorde själv. Då tog jag trimmern. Över hela.
Nu drog jag ihop håret i en tofs i nacken och klippte. Det åkte nog en fyra fem centimetrar. Håret var så slitet kom jag på. Så kan jag ju inte ha det.
Andra kanske hade väntat till på måndag och ringt till frisören och det borde jag också ha gjort. Fast så långt hann jag inte tänka innan håret var avklippt. I min tanke skulle det gå snabbt och lätt att fixa till. Eller hur!

Nu måste jag nog ringa frisören ändå på måndag och tala om hur jag fixat till.  Jag behöver väl knappt säga att jag gav upp försöket att jämna till. Jag dammsög ur behån på en halv peruk och sen gick vi till skogen istället, jag, Genbanken och Villeman.
Ojojoj så lycklig han blev att få rusa runt i snön. Han rusade runt så att snön sprutade och hann sladdade runt, fram och tillbaka. Han älskar snö och hade nog kunnat vara ute hela dagen men innan vi har fått tag i stängsel så är det uteslutet. Han blir ju aldrig kvar på tomten ju.

Det började snöa i förmiddags och har snöat sen dess och det är så fantastiskt ute. 🙂

image

image

image

image

image

Så här blir fotot när det kommer en snöflinga precis framför mobillinsen när fotot tas.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

