Återinflytt och omflytt

Sängbytena är gjorda. Decibel ville inte vakna i morse, hon sov så gott i nya sängen och ville stanna kvar.

Mister behövde lite extra tid och sov ännu en natt i soffan. Inte alls oväntat, ibland behöver saker och ting mogna.

Hoppochstudsmaskinen var glad som en speleman över nya sängen och var helt okej med att jag går in till mig när han somnat. Han har ju sovit så bra det sista, även när jag har gått därifrån.
Tidigt tidigt i morse kom en liten knatte tassande in i sovrummet. ”mamma, jag vaknade iallafall…” 
Jag lyfte på täcket bara så kröp han inunder och somnade om.
Ikväll gör vi ett nytt försök. Alla timmar i egen säng i eget rum är bra timmar.

image

Fast det är visst nåt konstigt med hans sovplats. Det luktar illa under täcket säger han. Jag gissade på fis. Men nej. Icke. Det luktar minsann pungsäck.

Vad tänker du? Låt mig veta.

