Vår vårliga helg

En liten summering med en kopp thé.
I väntan på thévattnet ska koka

image

Gårdagen var ju alldeles perfekt, sol och vårvärme. Genbanken drog fram röjsågen och röjde sly och började samla ihop för en brasa. Det brann för dåligt så han fick ge upp och göra annat.

image

MaxMorris njöt i solen.

image

Jag provkörde mig nya kvast jag köpte i fredags. Den funkade fint och trappa och stenläggningen nedanför blev rensopad. Skönt att få bort all stenflis efter vinterns halkbekämpning. Jag hoppas det är slut med sånt nu, jag vill ha vår.

Decibel ringde en kompis som kom hit för att sova över.
På eftermiddagen åkte jag bort till Lotta, vi hade stoltillverkning inplanerad. En som blir kanon att pynta efter årstid och helger. Nu närmast vår och påsk. 🙂
Den blev bra och nu väntar en liten soffa på att bli gjord. 🙂 Så klart jag måste ha en sån ju.

image

På kvällen blev det så klart filmmys med kvällsmat och lite lördagsgodis till efterrätt. Ja vi äter alltid kvällsmat till filmen nu för tiden, det sparar både tid och godis. Alltså att det inte blir så himla sent innan läggdags och att barnen äter mera kvällsmat i lugn och ro till filmen och godiset blir inte det viktigaste. De äter inte så mycket ändå iofs.

För Hoppochstuds är det superviktigt. Godis ska fram, alla chipspåsar med alla sorter, allt som finns i gotteskåpet helst. Men det går inte åt, öppnas inte ens men det måste finnas framme. Varje gång. 🙂

Genbanken hjälpte Hoppochstuds med micropopcorn som hittades i skåpet. Hjälp och hjälp förresten. Det var den sista påsen som fanns men inget gick att äta. 😉

image

Nu ska jag dricka ur mitt thé och gå ut med Villeman. Sen väntar hårfärgning. Jag hittade en ny färg som jag aldrig testat. ”Dark Chili Chokolat” låter ju alldeles lagom spännande, nästan till och med gott. 😀 Måste provas.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

