Don’t go

Don’t go in front of me
I may not follow
Don’t go behind me
I may not lead
Just go beside me
and be my friend

Ibland poppar små minnen upp helt oväntat. Nu också.
Det är en dikt som jag läste för många många år sen.
Ett vykort, upphängt på väggen hos min moster.
Jag vet inte om det är ordagrant eller rätt men det är just så jag minns den.

I sista stund som vanligt stod jag med huvudet i garderoben. Kläder till begravning, visst ska jag väl ha det någonstans?
Nu ser det ut som om jag slängt en handgranat i sovrummet.
image

Jag hittade till slut en kjol och ett linne. Men sen då?  Vad ska jag ha utanpå?

Jag hittade en omlottskjortblusnåt. Provade och kom på varför jag inte använder den. Men den är fin annars. Tänk tänk tänk

Glödlampan lyser!!!!
Om jag skulle klippa bort banden och sy till där och vika där och…
Klockan är kväll och jag ska duscha, det tar tid att sy.
Skit samma, lag gör det ändå. I sängen kanske.

Men så hittade jag fållband som jag skulle stryka fast för att lägga upp mina gardiner. Vilket jag alltså inte gjort. 😉
Om jag skulle… Så här… Japp. Bli bra. Nu har jag klippt bort banden, strukit fast och väntar att det ska svalna för att se om det funkar.
Jag hoppas på det. 🙂

Idag förresten den söta emaljgrytan vi budade hem på tradera. Fin. 🙂

image

Återgår till mitt kvällsprojekt så att det blir klart. Sen måste jag in i duschen också. Liksom.

Vad tänker du? Låt mig veta.

