Blandade känslor

Morgonen var stressig. Det är den alla dagar iofs men idag skulle jag inte bara ha tre barn klara, till tre olika tider, två med taxi och en kör jag, utan även jag själv skulle vara klar. Kyrkekläderna på, lite ansiktsmålning, hunden kissas, lampor släckas, dörrar låsas och plånbok ska med. Ja och parkeringspengar. Ingen böter tack.
Jag kände mig något luddig i konturerna en stund.

image

Men till sist hade jag koll på både mig själv och nuläget. Ja då alltså. Dåtidens nuläge är ju nutidens dåläge.

image

Sen iväg. Möta syskon med mamma. Begravning. Det var en fin begravning med en bra präst.

Efteråt träffades alla för en bit mat dag kaffe och samtal. Och samtal blev det. Både minnen och… Alltså… Låt mig säga så här. Att när vi syskon träffas så är det allt annat än tyst och stilla… Det var både högt och lågt, glatt och mindre glatt.

Därefter åkte alla till kyrkogården då hade farfar gravlagts och blommorna var fint uppställda.
Och släktträffen fortsatte där, nu fick farfar vara med och lyssna på både det ena och det andra. Precis som förr. Som vanligt. Ingen kan vara tyst.

Tiden gick fort. Vi hade egentligen planerat för en stunds fika alla syskon och Åsa men det hanns inte med. Mammi som hade hand om Hoppochstuds skulle börja jobba så jag behövde hem. Mister och Decibel ensamma hemma. Funkar en stund men jag behövde hem som sagt.

När jag kom hem var jag hiskeligt trött. Och frusen. Jag drog på mig en värmande kostym dag la mig på soffan.

image

image

Denna vecka har varit väl rörig med många grejer och barnvakt. Det märks på Hoppochstuds. Han har blivit värre för varje dag. Högljudd, hojtar, skriker, hoppas och studsar långt värre än vanligt. Han kan inte slappna av. Egentligen hade han nog behövt en ledig dag imorgon men ikke. Jag och Decibel ska till Bup imorgon och han kan inte vara med. Jag sa att vi kan sitta en stund i soffan efter skolan, och bara mysa. Han kunde tänka sig det men sa sig behöva en veckas ledighet. Jo eller hur;-)

Nu sover han äntligen. Han behöver det. Han går nog på reserverna nu för han tål ingenting och är tyken, uppspelt och allmänt otrevlig. Vågar jag hoppas på en lugn helg tro? 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

