Mycket väsen för lite

Vi har grillat idag. 🙂 Första gången i år och det tog inte lång stund innan jag fick medla. Genbanken och Decibel var iväg och handlade till grillningen och väl hemma skulle de ut och tända grillen.

Hoppochstuds paraboler avlyssnade atmosfären och hörde något om grill…tända…
Jag vill jag vill min tur hon gjorde förra gången.

Genbanken försökte med att båda skulle tända samtidigt. Protester. Högljudda sådana. Okej. Han tänder själv. Ännu mer och högre protester.

Okej okej säger jag. Eftersom Decibel och Genbanken förberett så tänder hon. Nästa gång vi grillar tänder Hoppochstuds. Det kan ju faktiskt bli sedan imorgon om vädret tillåter. 🙂
Skriv upp det på tavlan så att alla vet.
Det var en helt okej för båda. Imorgon ska vi grilla. Igen. Hoppas det blir bra väder.

Vid tvn var det stökigt ikväll. Decibel stod för en del… Jag kom på varför, hon och Genbanken ska ha egentid, bara dom två och det blir bowling. Hon är supernervös. Det skulle vara tävlingar dessutom och mycket folk men att avboka var inte att diskutera.

Genbanken kom just in med Villeman efter kissrunda. Han hade haft att göra. Villeman fick syn på en groda och blev snabbt förvandlad till mördarhund. Jakthund. Grodhund. Han var totalt tokig och skulle bestämt ha grodan. Genbanken höll inte med. Vi ta fick han göra men inte bita.
När han kom in hämnades han på ett kramdjur. 😉

Villeman ja, han har ätit. Både brunchen och faktiskt kvällsmaten också. Det var till och med så att han åt resterna av det gamla fodret av bara farten. Jag satte fram det också för att se vilket som verkade mest intressant. Det var inte det gamla iallafall. 😉

Nu har Hoppochstuds somnat. Resten har krupit ner med varsin bok eller nåt. Dags för mig att duscha. Eller kanske bada? Nja jo, inte omöjligt.
Kanske hopplöst tidigt för en tonåring att lägga sig en fredag, helg och allt men går det så går det. Finns inte behovet av uteliv så gör det inte. Och sömnen verkar ju vara en bristvara bland tonåringar ändå, oavsett hur många timmar det blir. Jag minns själv hur trött jag var. Alltid. Jag sov länge, nyckel länge. Faktiskt så länge att Mammi blev trött på det och kom och störde. Hade någon dum idé om rumsstädning eller så. Det gjorde mig definitivt inte piggare. :-/

Vad tänker du? Låt mig veta.

