Tänkt om och tänkt klart

För denna gången. Jag och Decibel åkte till lantmännen i Ullared när hon kom hem från skolan.

Tyvärr fanns det inte jättemånga sorter att välja på, inte heller i småsäckar. Men tog två stora säckar ändå, en Robur Performance med hög protein- och fetthalt och en säck Carrier Super Premium.
Inget av foderna innehåller vete, jag vet ju förstås inte om det är det som snedtänder hunden men omöjligt är det nog inte. Vad gäller törsten som kommer av Royal Canin har jag ingen aning utan håller bara tummarna att det funkar.
I nuläget är det viktigaste att han äter nåt. Med dessa behöver han inte äta alls lika mycket.
Just ja, färskfoder finns i en fetare variant också, byter till det när den vi har är slut. 🙂

Om det var jag som var extra trevlig idag eller om det var han i personalen som var det ska jag låta vara osagt men jag var ute efter en bra fodertunna. Den enda som fanns var en stor stöd och svart och som tar stor plats. Det kändes ju sisådär när det stod vita, fyrkantiga med hundar på en bit bort. Kruxet är att på de vita står det Royal Canin. Jag frågade lite påståend att då måste jag väl köpa sån mat eller? Men nej, han tyckte att jag kan få den ändå, jag hade ju redan köpt såpass. 😀 Kanon sa jag, hon i kassan håller med eller? Hälsa från Peter sa han. Och det gjorde jag.

Jag fick ju en filt med hem också, en på köpetfilt med hundmatsäcken.
Och Decibel skulle tvunget ha en kattsele. Vi har pratat om det många gånger. MaxMorris följer ju så ofta med på promenad och det är okej i skogen, in till samhället känns ju inte riktigt bra. Men nu får han det hädanefter. Haha, om hon lyckas få honom att gå i sele förstås. 😉

image

Så kommer jag hem, på bra humör. Vädret är kanon och jag lastar in det köpta. Loggar in på Facebook och har fått ett meddelande i boxen. Inte det jättetrevligaste och jag fick hålla hårt i tummen när jag skrev ett svar. Fan. Förstöra min dag så lätt. Men ikke att jag tillåter det. Jag ska ta en kopp te och sen ska jag tänka på annat. Så det så. Jävlar i det!

Villeman äter. 😀 😀
Hela givan är snart slut!

Vad tänker du? Låt mig veta.

