Spotify? Nej, pottabonnemang

Det slog mig plötsligt, sa Genbanken upp Spotifyabonnemanget på mobifonen tro. Det behöver ju inte jag liksom, använder aldrig.

Jodå, det här jag gjort hummar Genbanken samtidigt som han river upp kuvertet till en Teliafaktura.
…ja okej, det var därför det slog mig. 😉
Men det gjorde inte mycket på kostnaden ändå iofs men borta är det. Och du har 369 kr kvar att ringa för denna månaden. Hade haft…

-Vadå kvar? Ringa för? Har jag en pott menar du?
-Eh ja?
-Men. Alltså. Hallå. Och här har jag tagit hemtel för att det är billigare?
-Du, sa Genbanken. Här är fakturan. Läs igenom ordentligt, inte bara summan. Läs så du vet hur det ser ut.

Jag läste. Och såg att det lilla jag ringt kostade noll kronor. Alla sms jag skickat både inom Sverige och till Norge kostade noll kronor. Mina MMS kostade inga kronor alls. Och alla timmars surf kostade gratis. 😮

Tänk så många kronor som brunnit inne varje månad för att jag när jag tvunget måste ringa hellre valt hemtel.

Haha. Tillåt mig småle 😉

Genbanken kom hem med överraskning till Hoppochstuds idag. Äntligen en ny cykel. Så himla glad pojken blev. Oj oj.
Sen lekte barnen pyromaner. Eller två av dom och Genbanken. Jag stod eldvakt för att se till att det gick rätt till. Eller njä, mest för kontroll. Jag är inte bekväm med eld, livrädd att det ska börja brinna. Men det gick sansat tillväga.

image

Kvällsmat, galenskaparna och lördagsgodis. Påskmust till barnen och en kall öl till oss. Bra avslut.
Medan jag gick upp att lägga Hoppochstuds tog Genbanken hunden på promenad. Decibel följde med och lika otroligt som roligt följde till och med Mister med ut.

Fast… De kom hem alldeles nyss. Något blev, jag hörde NEEJ!!! STÄNG DÖRREN!! FAAN….

Villeman fick eld i baken och smet fort som tusan. Som vanligt alltså. Han är hopplös.
Det är vid såna tillfällen han är väldigt väldigt billig och en ny gräsklippare står högt i kurs. Byta?? 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

