FlyttCarlsson ska bara…ta en kopp té

Förra veckan när jag försådde lite fröer så hittade jag massa fröer löst i en påse. Och en tom broccolifröpåse. Jaha, tänkte jag, -broccoli blir det i år och tryckte ner fröerna i jord.
För säkerhets skull blev det frågetecken på lappen för det fanns ju visst andra tomma fröpåsar.

Det har redan tagit sig fint och någon broccoli är det definitivt inte. Det är rädisor så det blir ovanligt tidiga såna i år. 😉

image

Hundpromenaden blev den vanliga. Sist jag gick sa jag till mig själv att kameran måste med nästa gång. Jag har sett tre svanar på sjön.
Självklart glömde jag kameran och självklart såg jag svanar. Först bara en men den började ropa när vi kom,  hOo HOo lät det.

image

image

Kort därefter kom de två andra svanarna glidande från andra sidan sjön, ropande till svar.
Men en riktigt ordentlig god vilja kan man ana vita prickar på fotona. Eller också kan man inbilla sig det, men de blev fina ändå. Med eller utan svanar.

Vägen gick som vanligt över järnvägsbron som går över Ätranån. Det är knappt man kan tro det men det här gått tåg här en gång i tiden.

image

image

image

image

image

Väl hemma så blev det ju en stunds snörvlande innan jag tog tag i mig igen. Ommöblande på schemat. Ja det är nog tur jag har tid hos kiropraktorn ja…
Jag är inte så omständig att jag tömmer ur skåp och grejer. Nej, effektivitet när den är som bäst är att sätta möbeltassar på grejerna.

image

Sen ett par pissetofflor på fötterna för lite påskjutsgrepp. Kan själv kan allt. 😀
Fast pianot gick trögt måste jag säga. Det är små hjul under som jag tänkte skulle räcka men nja. De rullade inte bra kan jag säga.

I halvtid, eller nä, så långt har jag inte kommit ännu, men nånstans mitt i kom Lotta. Hon hade varit i stora gula och hittat en Onepiece till Mister. Nu är han glad idag. 🙂

Arbetsklockan ringer, dags att flytta runt. Genbanken blir nog gladast så. 😉 När man får såna här infall är det bäst han hålls på bra humör så jag får hjälp med det jag måste. 😉 typ skruva loss tv och dra sladdar och sånt.

3 thoughts on “FlyttCarlsson ska bara…ta en kopp té

Vad tänker du? Låt mig veta.

