Och endast mamman är vaken

Skönt är det, lugnt och tyst, jag hör klockan tickar och Villeman som snarkar och sparkar lite i sömnen.

Jag påbörjade ommöbling idag, barnen tyckte det blev kanon och Genbanken hade inga större motvalser så jag tänkte möbla om på riktigt imorgon.

På kvällen ska jag göra ett nytt försök med blodgivning och hoppas att jag har bra med blod igen. Men det tror jag absolut att jag har, det är ju ett par år sen jag ryckte ut min spiral i ett infall. 🙂

Kanske jag ska plocka fram de få påsksaker jag äger. Ta in påskris åtminstone. Utan getingar 😉

image

Kvällen har varit jobbig, Decibel igen… Allt började bra, hon var på bra humör och var med Genbanken och handlade. Både skor och in på Gekås. Det var visst väldigt lugnt idag och hon och Hoppochstuds vet hur man övertalar pappa om lite grejer 😉 Båda var nöjda och glada när de kom hem.

Det hade varit lite jobbigt i kassan förstås. Decibel och Hoppochstuds stod i kö medan Genbanken rusade och hämtade en grej lite snabbt. När han kom tillbaka hade en man trängt sig före. Med barnens bokstavliga rättvisestock så var detta en stor synd.
Och det är det faktiskt, det är något som retar så infernaliskt när vuxna människor nonchalerar eller tränger sig före barn. Inte betjänar eller ser att de står i kö osv.
Denne mannen hade bara gått förbi. Genbanken sa högt och tydligt att det här var ju jävla snyggt att bara tränga sig förbi barn på detta viset.
-Menar du mig? Jag har inte sett och blånekande.
-Ja menar dig ja, att bara gå förbi barnen som inte vågar säga ifrån. Det är väl jävla snyggt.

Nä, han hade inget sett. Hur man råkar missa en kundvagn med en sjuåring och halvfull med varor och en Decibel som håller hårt i den det övergår mitt förstånd men man ser väl det man vill se.
-Det har jag inte sett, jag bara ställde mig och…
Genbanken upplyste om att är det en kö så ställer man sig sist, man tränger inte sig förbi barn. Punkt.

Mannen fick ställa sig bakom, knorrande. Han hade bara en resväska. Genbanken sa att hade han inte trängt sig före hade han blivit erbjuden att gå före med sin enda sak. Men nä, inte nu!

Efter maten skulle Decibel duscha, sen länge bestämt men då hände nåt. Hon varvade ur sen gick hon i baklås alldeles. Jag fick gå undan med Hoppochstuds som skulle sova så tog Genbanken henne. Gap, skrik, hon var arg som en bålgeting.

image

Skällde och gick på och skriker som ett skållat troll. Sen kom hon iallafall upp hörde jag. Därefter kom Genbanken och letade efter henne. Han fick leta en stund, hon hade gömt sig i vårt sovrum lät det som.
Jag hörde Genbanken fråga vad som är absolut värst just nu och då kom alla tårar. Oj vad hon grät.
De pratade länge hörde jag men inte om vad så jag vet inte vad som var värst.
Senare kom hon och frågade om Hoppochstuds somnat och om jag kan ligga hos henne.

Så där hamnade jag sen, i hennes säng. Där ligger jag ännu, fast hon sover. Jag har sovit hos henne i flera veckor nu så det är inget konstigt. Genbanken ligger i dubbelsängen och väntar, någon gång nattetid vaknar Hoppochstuds och vandrar in till min säng.
Positivt är att han inte har sån självskräck längre utan kan somna i sitt rum, visserligen med sällskap, men sen sova några timmar.

Ett framsteg så gott som något. 🙂

Imorgon måste jag logga in på Apoteket igen. Nu måste deras Melatonin ha kommit. Så många gånger som jag har påmint sköterskan och också pratat med två läkare. Ändå har vi inte fått nåt. Vi bestämde att sänka Decibels eftermiddagsConcerta och läkaren skulle skriva ut recept men när vi kom till apoteket nån dag efter så fanns det inget sånt heller. Börjar bli tro tröttsamt. Speciellt för barnen som aldrig lyckas somna i tid. Så det blir ett av morgondagens måste.

2 thoughts on “Och endast mamman är vaken

  1. Jag fick ta bort ‘min’ Misters em-concerta helt, då han fick tokspel på kvällen av den. Bättre trött och okoncentrerad än pigg och spattig.Gick sedan helt över till Strattera.

    Ps. den blå bildbakgrunden i bloggen är fin, men gör det lite svårt att läsa:) Ds.

    • Vi höjde hennes för hon kände tveksam effekt, det är iofs länge sen nu men jag är tveksam om det blev någon större skillnad. Då kan vi lika bra sänka och sen märker vi hur det blir.

      Decibel har mycket stress, ångest och skit. Det behövs inte mycket mer än ett dun sen blir det en elefant av det hela.

      Efter vad utredningen med all säkerhet visar så ligger nog orsaken i att hon verkar ha Aspergers syndrom även hon. Jag skriver verkar för det krävs en läkarundersökning först. Neurologisk tror jag det var.

      Strattera har vi inte vågat prova efter hur Mister reagerade. Även han har mycket stress, ångest, självdestruktivitet osv. Fyra dagar tror jag vi höll ut, då hade han nästan tagit livet av sig själv och oss andra….

      Nej men så kan det ju inte vara. Bra du sa det. Jag har funderat på ett byte men… Ja… Mmm…jag ska bara. Först. Du vet. 😉 Nu är det bytt och jag hoppas det blir mer lättläst. 😀

      Ha’de

Vad tänker du? Låt mig veta.

