Jag behöver göra ett snedsteg.

Ja givetvis måste jag ju hålla kvar vid det jag har och håller på med men insikten gick upp för mig i morse. Det funkar inte att stanna kvar vid samma utan att göra något annat också.

Jag har ju mitt på det torra, vet vad jag har men nä, det räcker inte jag behöver annat minsann. Det blev jag påmind om idag.

Jag fick en syn. Oj oj. Tillbaka till verkligheten Carlsson.
Nog för att jag har rört till det för mig men jag får inte göra så här.
Titta! På högen. Och det är bara den på badrummet. Jag har varit så upptagen med stora rummet att jag helt glömt att tvätta. Inte okej!

image

I morse fick Genbanken en morgongåva i form av en näbbmus. MaxMorris som varit duktig igen.
När jag väckte upp Hoppochstuds så hörde jag kattluckan slå igen och ett väldans pipande…
En present till mig också. 🙂 Men först får han allt döda den.

image

image

image

image

Nu ligger den bakom dörren. MaxMorris själv tröttnade och gick ut. Grejen är att jag är inte helt säker på hur död den är. Har inte vågat ta upp den ännu. Jag får ju hjärtsnörp om den hoppar till när jag tar i den. 😮

Nu väntar en promenad med lurvtussen. Det blir samma som igår och eftersök på samma gång.
Jag har en äggformad kapsel fäst i hans sele. Röd som matchar selen 😉 I kapseln ligger bajspåsar. Himla bra för då glöms de inte bort. Men kapseln hade delat sig igår så när jag kom hem fanns bara fästet kvar. Så den måste vi leta upp idag. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

