Det går inte fort men det går långsamt

Att möbla alltså. Nej, det är fortfarande inte klart. Nu är det värsta gjort iallafall det är bara teven som ska hängas upp. Jag satt ju lite fast med tanke på att teven var i vägen. Mycket kan jag fixa men den är för dyr att kunna själv. 😉 Mister erbjöd sig iofs att hjälpa till när han kom hem ifrån skolan men nja, inte värt. Han fick hjälpa mig med bokhyllan istället. Den gick inte under valvet. Hade jag varit ensam hade jag gjort själv men när han ändå satt jämte så. Betydligt längre än jag så han ser bättre. Jag hade ingen lust med en bokhylla i huvudet.

Nu ska alla böcker in i bokhyllorna igen. Och dvdfilmerna. Och alla glas. Plus en del annat… Imorgon får jag förhoppningsvis gjort det.

Tvätten som jag äntligen kom ihåg att lägga i maskinen kom jag just ihåg. Den ligger fortfarande där.

På eftermiddagen kom Lotta en sväng så gick vi en promenad med hundarna och pratade massa.
Vi gick förbi ett ställe där N var ute. Vi har bytt några ord förut hon och jag men Lotta känner henne så vi stannade och pratade.
Lotta och Molly gick ändå fram så klart medan jag stannade ett par meter bakom med Villeman. Han tittade och luktade. N visste varför då vi pratat just om det, och nonchalerade Villeman helt. Sen sa hon, jaså det är dig män inte får hälsa på och gick fram en bit och satte sig på huk.
Tillräckligt nära för att Villeman skulle bli nyfiken men tillräckligt långt ifrån för att hålla avstånd.

Villeman smög fram och luktade på henne och blev närgången. Hon klappade honom utan problem.
Wow. Jag säger wow. Vilka framsteg. Men så rätt hon gjorde. Hon har iofs hundar själv och lite hum skulle jag tro.
Å vad glad jag blev. Villeman också för han skuttade nästan fram.

Han är ju så fånig när vi möter andra hundar. Då backar han så han liksom hamnar lite bakom mig som för att låta mig se om de är farliga. Så fort hundarna passerat så gör han allt för att vända och titta. Det går än att leka tuff när de är på väg bort liksom. Pfft, ikke!

Vi pratade lite om mötet och hon tyckte inte alls att jag varit massa besserwisser och pratat för mycket. Inget ovanligt alls liksom. 😉
Jag hade tom fått beröm av en annan deltagare för mina idéer och infall. 😀 Kul kul. Jag har iofs redan skakat det av mig men kul är det inte att bli sedd som nån viktigpetter.

När vi kom hem skulle Hoppochstuds ha en kall korv. Ta du det. Sen blev det massa gråt.
Korvpaketet var visst oöppnat och har försökte med en potatisskalare. Den gled ordentligt och träffade hårt just ovanför ögonvrån. Jävla tur att den inte kom i ögat. Det blödde lite så klart och gjorde massa ont men ögat är helt. 🙂

Decibel har ännu en av sina kvällar… Gråter och bråkar om det mesta. Vill inget, orkar inget, ska inget. Hoppas det blir bättre snart så hon somnar någon gång.

Vad tänker du? Låt mig veta.

