Balsam för själen och färgklickar i vardagen

På förmiddagen åkte jag iväg till stallet för ridning. Egentligen var vi bjudna på födelsedagsfirande för brorsonen som fyller två idag. Men veckan har varit mycket och helgen ännu mera, så vi bestämde att avböja. Det är bättre för barnen att vi åker när inte det finns massa andra okänt folk. Jag vet ju redan hur kvällen skulle slutat. Usch…

Iallafall, det blev ridning istället. Men först, godsaker till hästarna. Favoritgodis framför mycket är banan. 🙂
Första halvan var Newt i en tugga, andra halvan njuter han längre av.

image

Vårtid är fällningstid och vi tänker att nästa helg är det dags för ännu en dos B-vitamin. Newt var lite öm i pälsen nu och det brukar vara ett säkert tecken.
Men trots att näsor och andningsvägar var fulla av damm och bös och svalg och mun fulla av päls så hann vi med mycket prat ändå. 🙂 Tur vi är övade.
Väl tillbaka tog vi lite lastträning igen. Hilda kom snett på lemmen första gången så det blev att backa, gör om gör rätt. Vid nästa försök gick hon på, utan krusiduller alls. Likaså Newt, han knatade på som aldrig förr. 😀

image

image

image

Trött och frusen inpå lårbenen var jag när jag kom hem men jag hade gett ett löfte. Lite färgklickar i vardagen. Tre stycken även om den minsta inte har så mycket färg ändå.
Hoppochstuds efter blekningen

image

Decibel efter blekningen

image

Mister var tyvärr för snabb att springa iväg så någon blekbild finns tyvärr inte. Men det syns ändå på efterbilderna.
Kladdigt blev det en stund.
Tyvärr har jag ingen bild på hoppochstuds men det syntes inte så mycket just då.

image

image

Hoppochstuds fick ett sammanbrott efter ursköljningen. Det blev minsann inte alls vitt och inte alls som han tänkte sig. Han har stått ut med allt detta alldeles i onödan skrek han hjärtskärande. Men visst blev det ljust. Men som i mangaserier blev det inte.

image

image

Mister och Decibel syns desto mer.

image

image

image

image

Lite fniss och skratt blev det också.

image

image

image

Tänk så spännande att åka till skolan imorgon. Och tänk vad folk kommer att förfasas,  såna föräldrar som låter sina barn se ut på det viset osv. Jag kan nästan höra folket och jag skiter så hårt i det. 😀 Jag tycker det blev häftigt. Vill barnen ha det så ska de ha det så.självklart. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

