Morr. Mutter. Grrr. Hmpf. Gruff

Dagen började alldeles överbra idag. Massa energi konstigt nog och jag fick gjort en hel del innan boendestöd kom. Efter att hon åkt fortsatte jag.

Jag gjorde hempatent, putsade insidan av fönstrena i köket. Alla mina sju orkidékrukor tömde jag ut. Rötterna rensades ordentligt, det fanns mycket gammalt att klippa bort. Glaskrukorna diskade jag och sen var det dags. Alla sju krukor skulle inte tillbaka i fönstrena utan samplantering gällde.

Ungefär där någonstans hände nåt. Jag borde anat oråd redan på förmiddagen när allt gick så bra.
Det kom smygande på mig, en gnagande känsla av allmän obekvämhet. Den fortplantade sig i kroppen och ökade. Lagom till Genbanken hade det slagit till med full kraft, det usla humöret var ett faktum. Jag var inte trevlig, jag skäms för mig själv och försökte hejda mig men….
Det gick inget vidare.
Inte heller kunde jag säga varför jag var på förbannat vidrig.

image

Tills… Det slog mig stenhårt. Väckte upp mobifonen och klickade in på appen ”MyDays” och hittade med stor säkerhet svaret.
*Tre-dagar-före-mens-dagen*
Dagen från helvetet, när allt blir fel, allt är fel och det största felet är jag själv.

Resten av kvällen har jag hållit mig lite för mig själv, haft fullt upp i tvättstugan och försökt vara så trevlig jag kunnat. Jag har kämpat ska ni veta, det är inte så lätt när kroppen vibrerar, kliar, gnager av ilska och obekvämt äckel.
Men jag tycker allt jag lyckats ganska bra faktiskt. 🙂 Och snart är det ju läggdags och när jag sover är jag snäll 😉

Imorgon är en ny dag, jag är förberedd så jag hoppas att den blir bättre.

Vad tänker du? Låt mig veta.

