Och julen varar än till påska?

Jodå, visst gör den. Hoppochstuds frågade innan idag om metallhjärtat där det står God Jul på verkligen ska hänga uppe ännu… Klart som sumpmark ju. Dessutom var det snö på marken när vi vaknade så den passar fint.

image

Igår på självaste påskafton hade vi våra vänner här, precis som de senare årens påskaftnar.
Förberedelserna började redan på förmiddagen. Matlagning och dukning. Matlagning ja… När man river citronskal på rivjärnet är det obra att ha tummen i vägen. Ännu mer obekvämt är citronskal och saft just där tummen varit i vägen. 😉

image

Villeman fick fjädrar i halsbandet.

Efter eftermiddagslunchen tog vi en promenad med hundarna så de fick springa av sig ordentligt. Villeman letar ju precis som vanligt upp de skojigaste ställena. Där snorklade han bokstavligen i smutsvattnet så att det bubblade runt nosen på honom.

image

Väl tillbaka tog vi kaffe och choklad innan vi hjälptes åt allihopa med matlagningen. Innan maten blev klar tog vi ännu en promenad med hundarna och gav dem kvällsmat.

image

Efter maten och prat drog vi igång en omgång Uno. Jag vann flest omgångar. Mister fick ett utbrott som löste sig långt om länge och han somnade till slut i soffan. 

Kvällen gick fort, tiden har en förmåga att göra det, och det blev dags för gästernas hemgång. Tur de hade vagn med sig för barnen var mycket trött.

I morse vaknade jag tidigt men vägrade absolut att gå upp. Är jag ledig så är jag.

image

Men till slut så.
Vi såg film, lillebror med flickvän kom en snabb sväng, vi gick en längre promenad med Villeman. MaxMorris kom in med en mus,

image

jag har klippt tovor från hans päls och vi har duschat Villeman. Därefter åkte vi att låna vännernas bil. En som kan dra hästtransporten eftersom jag ska titta på en foderhäst imorgon. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

