Inte riktigt genomtänkt

Gårdagen var rätt lugn, Genbanken var iväg, barnen sysslade med sitt.
Mitt uppdrag var att slänga in lite ved i källaren. Planen var att barnen skulle hjälpa till, speciellt Mister, Internet, nej datortider har missbrukats så det har varit en tidsfråga och vid Misters senaste utbrott med en hel del fysiska (in)slag så tog jag beslutet att jag tar modemet på fredagen. Det fysiska upprepades och jag bestämde att jag tar det på lördag också. Och för varje gång du gör det du nu gör så fortsätter jag. JAG klarar mig utan så för min del blir det inte jobbigt.

Det slutade där. Inte utbrottet förstås, han sprang ut och hotade med att hänga sig istället men det fick jag avstyrt. Sen kastade han saker runt omkring, sågar och pinnar och annat jox.
Men så igår tänkte jag deala. Han har skött Internetbrottet bra, inte sagt något alls, ja mer än förlåt men inget om routern. Tanken var att hjälper han vill att kärra in minst en pall ved så kopplar jag in routern sen. 🙂

Men nä… Han kom aldrig. :-/

image

Decibel och Hoppochstuds var däremot med en tag. Hoppochstuds höll ut längst, nästan två pallar. Jag fortsatte.

När sju pall ved var inslängda gav jag upp. Händerna värkte fast jag försökt att vara försiktig. Lite trött i armarna var jag nog också, de fick ju jobba åt händerna också. 😉

Tänk. Det känns idag. Händerna gör ont och har lite svårt att hålla hårt i saker. Jag tappar grejer. Träningsvärk i armar och skuldror har jag visst också. Sedärja.
Jag lyckades dessutom smälla till ett vedträ så det slog rätt upp i tinningen. Vilken tur att det inte träffade min dermal. 😮 Vad ont det hade gjort då. *ryser*

Genbanken var lite smått förvånad när han kom hem och undrade hur det gått med veden och om jag fick någon hjälp.
Sju pall??!! 😮 han tänkte sig en kanske två pallar. Nu har vi ved från till oktober 😀
Eller, kanske inte förvånad egentligen. Min lagombroms finns inte alltid. Ska nåt göras ska det också göras ordentligt. Typ.

Men att köra ett sånt styrkepass igår och ridning och ev lite hovverkning idag. Inte genomtänkt riktigt. Vems händer ska hålla i raspen tro?
Mina så klart, det är bara att göra. Tror jag. 🙂 Som tur är är det bara Newts fram som ska kortas lite.

Japp, ridning ja. Kommer inlägg senare. Men en ledtråd kan jag lägga in. Jodå, så att… 😀

image

One thought on “Inte riktigt genomtänkt

Vad tänker du? Låt mig veta.

