Stöd Jennifer och hennes familj

För många år sen, tillbaka i lågstadiet, mellanstadiet  var jag kompis med Carola. Vi umgicks ofta. Hittade på bus och hade kul. Åren gick och plötsligt gick vi gick i högstadiet. Carolas äldre syskon hade pojkvänner, tom sambos och det blev många koppar kaffe och skratt.

Jag minns hur stor glädjen var när Tina och Leif berättade den stora nyheten, de skulle ha barn.
Efter många månader kom en liten tös. Jag ska till och med ha en bild på de glada föräldrarna och Lillflickan. Lillflickan fick heta Jennifer. 🙂

Åren har gått, Jennifer fick syskon och allt annat som hör till. Skola, kompisar, killar.
Men åren hade svårigheter också. Stora svårigheter. Jennifer är 21 år och har Cancer… 😦
Vi bor i ett litet samhälle och ingen har nog kunnat undgå vad familjen går igenom. Många är alla tankar som ägnats åt familjen. Glädje när det varit positivt och oro när det varit annat.

Jennifers moster har tagit ett initiativ om en Blogg för att stötta Jennifer och familjen.
En väldigt bra tanke tycker jag. Jag hoppas verkligen att den ger familjen möjlighet att vara tillsammans så mycket som faktiskt behövs. Hjälp dem med detta.

Vad tänker du? Låt mig veta.

