Helgen tar slut för fort

Nu har de lediga dagarna passerat. Valborg är över, första Maj tog slut, skolorna ska börja.

Det har varit härligt lediga dagar med full sysselsättning. Genbanken och Roger har hjälpts åt med veden, både här och där. Nu är den klar. Jag och Lotta har krukat om tomatplantor och försått annat. Vi skottkärrade skit från gödselstan och fyllde vår släpkärra. Tungt var det och det kändes i kroppen efter alla lass jag körde. Det blir mycket nyttigheter i mina odlingslådor. 😛

Vi har ridit också. Och myst med hästarna utan att rida. Det är nyttigt för Newt som har lite jobbigt med sig själv vad gäller att bli fångad i hagen. Han vill gärna men har svårt att lita på folk. Lite godis kan han däremot inte tacka nej till.

Den nya hästen i min vård, stoet som blir den nya foderhästen som det verkar, är en riktig gottegris. Ojojoj, så hon kan fjäska. 😉

image

image

Jag och Genbanken har varit iväg på äventyr. Igen. Utan barn. Det är längesen vi hade så tyst och kunde samtala utan att bli avbrutna.
Vi har haft mer tid för samtalet som redan påbörjats. Vi har enats om att vi ska. Nu måste vi dock vänta innan vi kan avsluta tanken.
Inget är som väntans tider sägs det, efter fyra graviditeter borde jag ju veta. 😉 Men, tålamodet verkar inte ha lärt sig värst mycket.
Men egentligen borde vi nog åka ensamturer oftare, lugnt och tyst och tänk så mycket viktigt vi hade kunnat prata igenom. Det är inte så lätt med barn runtikring alltid, speciellt som Hoppochstuds aldrig är tyst. Jag överdriver inte. Han kan knappt vara tyst i femton sekunder. 😮

Idag har vi ridit igen faktiskt. Jag ser framsteg hela tiden med Vilna, stoet alltså. Jättekul verkligen.
Det gör det värt! 🙂

image

image

image

Vi hade behövt mer ledigt. Både för nytta och nöjd. Tur det är sommarlov snart. Tiden går fort. Alldeles för fort. Nu ringde Genbanken och talade om att maten är klar. Jag som inte duschat klart ännu. :-/ Tid att öka!

Vad tänker du? Låt mig veta.

