En dag för träning

På många sätt. Kroppen har minsann fått sitt idag. Jag har grävt och skyfflat, burit och kört. Hela släpkärran med gödsel har jag nästan tömt idag. Jag har lagat en odlingslåda, fast det hade varit både snabbare och lättare för Genbanken 😉 att snickra ihop en ny. Skulle jag gjort det hade det nog inte varit någon större skillnad.

Odlingslådan i växthuset har jag nästan tömt på tung jord. Många skottkärrelass blev det.
Jag har fyllt jord i hålor och lagt jord runt växter. Sen rensade jag ogräs i jordgubbslådan.
Ryggen har fått sitt alltså. Armarna likaså. Svettkörtlarna fick jobba hårt när jag grävde i växthuset. Får var nog närmare sextio grader kändes det som. Iallafall femtio. Ja åtminstone fyrtiofem.

Vi skulle egentligen grillat ikväll och det var förberett för det. Ända tills Genbanken drog omkull grillen och glöden låg på gräset. Det blev stekta hamburgare istället.
Decibel var riktigt besviken, hon skulle ju grilla marshmallows. Mamma vet råd, eftersom det är minimarshmallows funkar det lika bra med ett värmeljus. 🙂
Så avslutar vi dagen, med värmeljusgrillning. 🙂

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

