Hur gick det där till egentligen?

Den där getingen som inte var någon geting, vad var det för något tro?

Jag sitter i badet äntligen, det känns skönt efter idag. 🙂
Medan jag rakar benen passar jag på att ”räkna in” dagens blessyrer. Precis som vanligt när jag grejar lite är jag blåfläckig på benen. Inget konstigt alls. Men det finns en ulv i hönsgården. Ett lamm i harpaltskläder. Kråkor i skorstenen.

image

På foten? Vad har jag gjort där??
Just ja…

Jag har varit ruskigt osnygg idag. Bh, trosor och… stövlar.
Jo det är faktiskt sant. Kläder var ju absolut överflödigt idag men stövlar ett måste. Hallå, det finns ju myror och spindlar och grus och jord får jag ska greja. Jag vill INTE ha myror på mig. Brrr, jag ryser av bara tanken. Detsamma gäller för spindlar och är det något som är direkt panikframkallande så är det sand och annat otyg på fötterna. Alltså har jag stövlar. 🙂

Plötsligt brände det till på insidan av foten. Mer och mer. Jag fick känslan av ett getingstick. Inte för att jag minns hur det känns men det gör ont. Som nu.
Av med stöveln och inspektera. Ingenting på foten/strumpan och ingenting i stöveln. På med den igen. Ont. Det brände och värkte. Jag gick in och bytte skor, jag lånade Decibels foppas. Nej jag har fortfarande inte köpt egna. Ja, jag ska… Jag ska bara… Först. 😉

Sen glömde jag bort mitt onda, sånt hinns inte med att tänka på. Men jag kom på det nu. Och undrar vad det var som blåmärkte mig i stöveln. Och tycker faktiskt det är en aning läskigt att ”någon/något” förmodligen väldigt äckligt varit i min stövel. Usch. Jag måste nog dammsuga den ordentligt imorgon. 

För övrigt har jag det rätt fint här nu. Varmt, och skönt, tyst och lugnt i ett bad som luktar härligt. Nya tvålen är bra. 🙂 
På tal om värme, jag har visst fått lite färg idag. Ja inte jorddammet jag just tvättat bort utan efter solen. Jag hittade en vit bh på ryggen som jag inte känner igen. 🙂

Vad gäller det väntade är nu steg två taget, bollen är i rullning. 🙂

Vad tänker du? Låt mig veta.

