Larmet går

Genbanken har ställt larmet på ugnen. Men varför?
Är maten klar? Ska det vändas runt i halvtid? Han sa inget om det och nu är han inte här.

Jag stängde av larmet och fortsätter dela medicin. Kanske maten kommer traskande av sig själv när den vänt klart. 🙂

Edit: Genbanken kom in och frågade om det pipit ännu. Jodå, det har det men jag vet inte varför så jag stängde av, svängde runt och stängde igen.
Han hade visst talat om att om femton minuter ska det vändas. Minsann. Fast jag har då inget hört. Det jag inte hört har inte hänt. Eller??

Vad tänker du? Låt mig veta.

