Skulle behöva få nåt gjort. Frågan är vad. Och när. Och hur. Med start av?

image

Jag är minsann frusen idag.
Diskmaskinen måste tömmas och fyllas och sättas igång.
Tvätten är klar att hängas upp och en ny omgång måste in.
Dammsugaren står i startgroparna och allmänt plock behövs.

Hoppochstuds fick jag inte iväg till skolan och Decibel har redan slutat och kommit hem. De är nu allmänt griniga på varandra.
Mister fick jag hämta i förtid idag eftersom han inte mådde bra.

Jag måste ut i växthuset och köra ut mer jord. I kväll när Genbanken kommit hem måste vi åka till stallet och hämta ännu en kärra gödsel. Den andra tog slut alldeles för fort.   Odlingslådorna måste rensas klart och jag har lite som ska grävas ner.

Var ska jag börja? Tvätt eller disk? Ute eller inne? Jag vet inte…
Inte bara det förresten, jag MÅSTE till apoteket. Misters antidepressiva är totalt slut. :-/

Kul däremot är ett väntande paket med posten. Jag såg en bildstatus igår på Facebook om en spännande växt. Just en sån jag hittade förra året och tittade efter frön på men blommorna ”exploderade” i handen och jag blev minst sagt överraskad. Hoppade högt till och med. 😉
Jättebalsamin heter den. Hon har dessutom småplantor av denna, ja min Facebookvän alltså, och ska skicka en planta till mig.
Hur snällt är inte det då? 🙂
Jag tror jag ska sätta den på ”ön” mellan de båda uppfartsvägarna. Där kan den växa och se vacker ut.

Vad tänker du? Låt mig veta.

