Njuter av lugnet

image

Hoppochstuds är hos en kompis, de två äldre har vuxit fast i soffan med varsin dator och jag är i växthuset. Efter att ha burit in ett stort antal 25liters spänner med gödsel tyckte jag att jag behövde en paus.
Det enda som hörs är vinden som tar ordentliga tag i växthusknutarna och mitt vindspel. Jodå, jag har ett vindspel inne i växthuset, det plingar lite lagom irriterande när dörren är öppen.
Dessutom måste jag ju provsitta efter ommöblandet, så att jag lätt kan göra en ev tillbakaflytt. Det vore surt att komma på det efter att krukor och spänner är fulla av jord dag grejer. Eller åtminstone onödigt.
Men det känns som att jag och Genbanken ska kunna sitta här och dricka kaffe och göra ingenting i år också. Fast egentligen gör vi inte ingenting, vi planerar, men det kan se ut som att vi gör ingenting. Jag brukar iofs pilla på växterna. Klippa bort onödiga blad och grejer. 😉

Förut idag fick jag ett infall och klippte mig. Bara luggen denna gången så någon snabbt bokad tid till frisören för att göra det gå-utanför-dörrenmässigt behövs inte. 🙂 Fast badrummet blev fullt av hår, som jag tänkte t…visst ja, jag måste ju städa badrummet också ja…
Iallafall om en stund.

Vad tänker du? Låt mig veta.

