Skakande uppväckt

Jag fick ett hastigt och skakande uppvaknande. Jösses vilket ljud. Å nej. Å nej igen. Pannan. Den här gått i kok. Å nej. Genbanken  behöver gå ner i källaren men han är inte hemma.

Det är inte lustigt alls att tvingas gå ner till källaren för att kontrollera pannan, alldeles ensam och väldigt mörkrädd.
Det är inte det minsta lustigt att pannan gått i kok för att Genbanken stängt av tank nr 2 utan att säga till och jag eldat för tvåan också.
Det är inte vidare lustigt att veta att jag skulle kunnat kolla att den inte är avstängd innan jag fyllde pannan.
Det är inte heller lustigt att vattnet som kokar ur systemet borde fyllas på igen men jag hittar inte påfyllningskranen.
Olustigt är det när jag någonstans har för mig att Genbanken faktiskt talade om det för x antal år sen men som jag inte längre minns.
Mindre lustigt är också att jag nu inte kan slappna av och somna om igen.

Betydligt roligare är att jag kom mig ner i källaren, kontrollerade pannan och tankarna både länge och väl, gick uppför trappan någorlunda sansat och faktiskt överlevde. 😀 Inte illa!
Dessutom motstod jag första tanken att ringa Genbanken för att få lite moraliskt stöd och få veta var påfyllningskranen sitter. Men nej, inte väcker jag honom för det inte, vi klarar oss utan påfyllning. Det räcker imorgon.
Erkännas ska ju iofs att jag var bra nära att väcka Mister för att han skulle följa med mig ner. Men jag tänkte bort det också.
Ibland funkar det ju. Men jag vill inte gå ner igen. Det bör jag slippa tänker jag.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

