Andra har det och en sån och det där och…

Det är mycket sånt prat här hemma. Om vad andra har, vilka leksaker kompisar har och alla spelkonsoler, PS3, 360, Wii, och alla möjliga och omöjliga spel att ha till. Varje dag är det samma sak.

Det är tråkigt. Vi kan inte köpa leksaker hela tiden. Vi har inte massa spel heller. Inte ens Wiiet som var på gång, de pengarna fick läggas på annat. Inte heller kan vi köpa nya kläder och skor så ofta. Vi har ju valt det själva, att jag stannar hemma för barnen. Det funkar ju inte med barnomsorg för någon. Jag är medveten om det, men det gör det inte mindre tråkigt.
För tråkigt är det, när deras vänner har allt det där som vi inte kan köpa. Det som barnen så gärna vill ha. Det jag så gärna vill kunna ge dom. Men…

Det finns de som har det värre…
Även om det inte hjälper mina barn. De vet varför och att det är för deras skull jag är hemma, för att de ska må bra men det är inte alltid så lätt ändå för dom när önskan är stor.

Vad tänker du? Låt mig veta.

