Barnarbete underlättar lite

Speciellt när barnet i fråga är på argt humör och frågar med farlig röst var hörselskydden är. 😛
Decibel var det ja…
Efter en stund fick Hoppochstuds också åka med en stund.
Lika glada båda två.
Jag och Genbanken tog varsin mugg te/kaffe och satte oss ute i en solstol.

image

image

Efter bara ett par varv tröttnade Hoppochstuds på att åka. Han fick låna Genbankens vassa kniv i stället. Mycket roligare att tälja spjut än att åka runt.

image

image

Tyvärr blev det inte färdigklippt, klippremmen lossnade två gånger. Orka mecka med det hela kvällen. Mat rulle lagas och rumploppor duschas. Mister är klar och Hoppochstuds ligger i det blöta nu. Pfftt, ligger förresten, snurrar runt i badkaret gör han och får både kallstupar och nässtupar.

image

image

Sötgris 🙂 Men det KUNDE ju funkat att använda dammsugarelementmunstycket som snorkel 😉

Genbanken och Decibel åkte till Gekås ikväll. Hon behöver en ny ridväst och eftersom hon ska rida med skolan imorgon så passade det bra. Hon är nog väldigt besviken just nu för Gekås hade visst ändrat öppettiderna.

I övrigt hade gärna veckorna kunnat gå aningens fortare, fast ändå inte. Jag har mycket att göra och behöver dagarna men jag väntar på nåt speciellt och då vill jag ha det redan igår. Jag måste ändå genomlida mer väntan. Inte förrän den andra juni är väntan över. 🙂 Svårt är det, svårt. Men jag har åtminstone lärt mig att stava till tålamod. 😉

One thought on “Barnarbete underlättar lite

Vad tänker du? Låt mig veta.

