Nattlig promenad.

Jag vaknade av ett ljud som jag inte kände igen. Kanske det är Decibels kompis tänkte jag. Toabesök kanske? Jag lyssnade på ljudet som inte ville sluta. Men det var alldeles mörkt utanför sovrummet…

Det ringde en klocka någonstans, det skulle kunna vara… Bäst att titta efter…

Jag gick ut hallen och möttes av en Hoppochstuds.

image

Å nej… Klockan ringde något högre
nu… Han somnade i soffan och blev uppburen alldeles utslagen. Inget toabesök före läggdags alltså…
Bäst att undersöka hans rum. Då slog det mig, är det kanske…
I samma ögonblick blev uppenbarelsen glasklar och mina fötter blöta. Ååh nej… Å ja. Just som jag trodde.

Jag tände Hoppochstuds’s lampa för att se och det var ju närmast en sjö på golvet. Hoppochstuds själv gick runt runt med snoppen hängande utanför sina boxers.
Jag talade om att han kan stoppa in den nu, han tittade på mig, tänkte och stoppade in den. Sen gick han upp i sin säng och fortsatte att sova.
Själv hade jag en hel del att torka upp. Två badlakan senare och lite sprayrent och golukt så kunde jag också gå i säng igen.

Decibels kompis sov som en stock men inte Decibel. Några sms och beklagningar senare kom hon in till min säng och somnade till slut.
Det är inte lätt med sömnsvårigheter, i vanliga fall ligger jag alltid jämte henne. Och en nattgäst stökar till det vanliga hur roligt det än är. Men inne hos mig somnade hon som sagt.
Några timmar senare kom även Hoppochstuds för lite natttröst eller nåt.
Nattliga promenader när de är som bäst? 😉

Vad tänker du? Låt mig veta.

