En smått panikartad känsla.

Frågan är om jag ska lyssna allvarligt till den eller om jag ska ta det för en inbillad känsla…

Jag har en tid följt en blogg, skriven av en kvinna som var med i Sofias änglar. Hon har spridd bröstcancer och det finns inget mer att göra.
Av en händelse läste jag kommentarer och det talades om en annan blogg… Jag brukar aldrig klicka eller söka vidare men jag gjorde detta. Och hamnade i en blogg där maken fortsatt skriva. Kvinnans bröstcancer spreds och inget fanns att göra…

När jag läste slog det mig hårt. Betyder detta att jag ska vara uppmärksam mot något speciellt?
Såna här saker har hänt så ofta förut. Att återkommande liknande företeelser faktiskt inträffar i någon form. Tex, det händer hela tiden att något poppar upp i huvudet, jag tar upp det till samtal och någon dag senare kan jag läsa det i tidningen, internet eller höra det i radio.
När Hoppochstuds låg i magen hade jag namnförslag, byttes en bokstav ut så blev namnet något annorlunda. Genbanken sa genast att det ena kunde han absolut fundera över men det andra röstades bort.
Jag hade jobbig foglossning och kunde inte göra så mycket, jag var hemma med havandeskapspenning länge. Jag läste mycket istället. Och i alla böcker, jag menar ALLA böcker oavsett genre jag läste så fanns det en pwrson med just det förslag jag hade och det som Genbanken godkänt. Just så blev det.

Många föraningar och infall har stämt. Denna gången är det ingen föraning. Inget egentligt infall heller. Men kan det vara en förvarning? Att jag ska vara extra uppmärksam? Bröstcancer? Annan cancer? Eller nåt helt annat.
Jag fick bara en sån hemsk känsla. Jag har känt igenom mina bröst och armhålor nu men vad hjälper egentligen det. Jag vet ju inte vad jag ska leta efter eller hur det ska kännas. Inget har jag att jämföra med. I vilket fall så kände jag inget.
Kanske allt är ett inbillat infall. Jag hoppas det.
Men känslan var inte inbillad.

Jag är en aning sänkt en stund, det brukar hjälpa att skriva av sig lite.
Nu ska jag ta en kopp kaffe till och försöka få något vettigt gjort idag. Eftermiddag/kväll blir intressant, Genbanken ska ut med jobbet och jag ska ha Jummi här, över natten 🙂 Det kan bli spännande med blöjbyte och hundvalpkisseri… 😉 Kanske Tiili kan låna en blöja? 😉

Tiili är för övrigt galen. Uppfödaren var noga med det här med motion och promenader osv, när valpen är 4 månader är det 10 minuter som gäller. Per dag.
Hur i hela friden ska det gå till?
Inne är hon lugn och så, inga konstigheter men ute. Då är det som att fan flyger i henne och hon springer runt, jagar katten över gräsmattan och brottas med honom och tuggar på svansen, hans stolthet. Då blir han inte glad alls men inte morrar han och inte ger han henne på nöten så hon fortsätter, igen och igen och igen.

Hon har lärt sig att hoppa upp i mina högre av odlingslådorna. Hon fräser runt, upp och ner bland jordgubbsplantor och morötter. Bönorna är väl en tidsfråga innan de är helt jämnade med marken. Hon lyssnar inte utan fräser runt i nästa låda i stället.

image

Herregud, tio minuter. Det tar ju nästan varje kissrunda för hon flamsar och tramsar mest hela tiden. Ibland måste jag in för att annat brådskar, då sätter hon sig på golvet istället…
Inte hjälper det att lyfta henne eller att gå till samma ställe varje gång. Nejnej, hon tramsar runt istället.
Eller när hon är på väg att sätta sig inne, jag är snabbt framme och bär ut henne. Kissar hon? Nej. Hon flamsar runt som en tok och när hon kommer in kommer kiss.
Suck… Hon är bara elva veckor. Var ska detta sluta? I vilket fall så gör vi vad vi kan för att inte hon ska springa runt och hoppa för mycket men lätt är det inte.

Vad tänker du? Låt mig veta.

