En lugn dag med lite av varje

Dagen har inte bjudit på några stordåd. Jag var barnvakt/sällskapsdam medan väninnan var iväg. Sen hämtade jag henne på annan ort där hon lämpat av sin bil. Jag har torkat kiss, och torkat lite till kiss, det behövs inte mycket för att rutinerna ska brytas och man missar med någon minut.  Tyvärr räcker ju den lilla minuten för att det ska bli blött.
Jag somnade i soffan en stund också. Gott.

När Genbanken kom hem från jobb drack vi kaffe och tog på jobbekläder gjorde vi inte… Jag tog av mig byxorna, det var varmt ju. Vi dvs Genbanken skulle gräva hål. För att gjuta fast den stora redskapsväggen. Jag hjälpte faktiskt till lite också. Osså höll jag väggen, och vattenpassade och annat. Och kollade hund, vattnade växthus och höll mig undan 😉

Decibel kom på idén att göra ett bad åt Tiili. Hoppochstuds var inte sen att hänga på. Upp i badrummet att hämta simögonen och korts. Tiili är inte rädd för vatten, tvärtom. Hon roade sig kungligt. 🙂

image

image

Vi hoppas att någon gång spara ihop pengar till en pool modell stor. Eftersom inget utav barnen badar bland annat folk så blir det lite jobbigt sommartid. Det är ju jag inte så ledsen för för jag gillar det inte heller. Men de blir ju så klart varma som alla andra. Den sjön vi gärna åker till ligger ett par mil bort så det är inget som vi gör varje dag precis. Så en pool hade varit fint. En gång…

När kvällsmaten var gjord, uppäten och avdukad så ville Hoppochstuds bada. En bra idé, han och Decibel var på cykeltur med farmor och farfar och cyklade en mil ungefär.
Hoppochstuds får väldigt lätt ont i skenbenen så ett bad är bra.
Kiropraktorn tipsade om att ge fet fisk/Omega-3, och det kan ha gjort nytta, han har inte ont så ofta längre.
I vilket fall blev det bad. Och lite aomande som han kallar det.

image

Däremot blev det inget långt och varmt bad. Plötsligt tog varmvattnet slut, Genbanken som ändå tänt i pannan. Han gick ner och kikade och det hade slocknat. Han tände om och det brann så bra, tills han stängde luckan. Det dog igen.
En noggrann kontroll senare visade sig vara en stackars kråka i skorstenspipan. Den mådde ju av förståeliga skäl inget vidare, hade den gjort det hade den väl aldrig hamnat där. Men så kan det bli när man eldar för kråkorna.

image

Vad tänker du? Låt mig veta.

