Uppeldad och på gång. Nedslagen och sänkt.

Känslor i bergochdalbana. Jag behöver minsann inte åka till Liseberg. Alltid nåt, jag är glad som slipper.

Vi var på nätverksmöte. Ett bra möte fast jag fick veta lite annat som inte hörde dit, bara i förtroende. Jag blev skitsur. Vi pratade en hel efteråt. Kom in på annat. Funderade. Bestämde och sen var bollen i rullning. Tankarna har varit på högvarv.

Jag stod i tvättstugan och hängde tvätten. Tankarna föll på annat. Som en käftsmäll. Blev ledsen och nerslagen på ett ögonblick. Nätverksmötet. Hur orden föll…

Nollkollcarlsson som är hemma och tar mycket av den biten som ingår.
Genbanken som arbetar, ibland mer än 100 %, sköter inköp och lagar mat. Kommer hem och tar hand om barn. Hur länge ska han orka?? Oro.

Jag gör ju inte värst mycket. Eller jag borde ju göra, men inte ens det klarar jag. Jag har boendestöd för planering och annat. Jag glömmer det mesta, får inte gjort mera och kommer inte ens ihåg min medicin… Inte drar jag hem några pengar eftersom jag inte arbetar.  Jag är mest en belastning och samvetet kunde varit bättre.
Okej, vi har tillsammans bestämt att jag ska vara hemma, jag får vårdbidrag för barnen men det är som sagt ett bidrag.  Ingen lön, inga pengar att lägga på hög.
Jag är en belastning, en parasit som mest gör att Genbanken blir tröttare och tröttare och stressen på honom ökar. Jag mår inte direkt bättre nu. Jag är också orolig för Genbanken, jag har också de funderingarna. Ändå var det himla jobbigt att höra det. Jag känner mig ännu mera meningslös.

Funderar… Kvällsjobb? Kanske jag kan hitta ett sånt. Vi har mötts i dörren förut, det funkade inte värst bra ( Jag vet egentligen att jag skulle nog inte orka i längden. Men just nu är jag nedslagen och sänkt. En liten lort som inte har någon egentlig funktion.


Fördelen med ett kort komihåg är att imorgon har jag förhoppningsvis glömt kvällens tankar. Men det hjälper mig inte stort nu. Suck

Vad tänker du? Låt mig veta.

